הקשר בין אומגה 3 ליכולת קשב וריכוז

הקשר בין אומגה 3 ליכולת קשב וריכוז

מאת: אומגה גליל

 

הכנה ללימודים ושיפור הקשב

סקירת מחקרים עדכנית מראה באופן מובהק את הקשר בין הסיכון להפרעות קשב אצל ילדים ונער לבין מחסור באומגה 3. אותו קשר שהיה ידוע עד כה וקיבל חיזוק.

הפרעת קשב ותסמינים הקשורים להפרעת קשב הם מהידועים בעולם. הנושא מעסיק ילדים, הורים ומבוגרים, והורים שואלים את עצמם כיצד להקל על ילדם עם אתגרי הקשב?

עד כמה ש"הפרעת הקשב" כשלעצמה היא תופעה מגוונת ונרחבת, כך גם מגוון הטיפולים והאמצעים להקלה והתמודדות. בפן התזונתי והגופני ישנה הכרה רבת שנים, מבוססת מחקרית, בקשר המוכח בין מחסור תזונתי באומגה 3 לסיכון להפרעת קשב.

פחות אומגה 3 בגוף – יותר סיכון להפרעת קשב

סקירת המחקרים שיצאה בשנת 2020 חיזקה את כל הידוע על הקשר בין מחסור באומגה 3 להפרעות קשב אצל ילדים ונוער. נמצא בה כי לילדים ונוער עם הפרעות קשב יש פחות אומגה 3 בגוף. נבדקים שהתחילו המחקר עם רמת אומגה 3 נמוכה בדם, מה שקרוי "אינדקס אומגה 3 נמוך", קיבלו תוספת משמעותית של אומגה 3 לתזונה באופן שהעלה להם את האינדקס, וככל שעלה האינדקס כך נרשם שיפור במדדים הקליניים של הפרעת הקשב ואף של דיכאון. הקשר נבדק על ידי מדדים פיזיולוגים (בדיקת אינדקס אומגה 3 בדם) והערכה של אנשי מקצוע, ולא על שאלוני תזונה או משחק במינוני אומגה 3. החידוש של המחקר הזה, בשונה ממחקרים בעבר, היה היכולת לקבל מדד אובייקטיבי של אומגה 3 בגוף עבור כל נבדק, וכך הושג דיוק בתוצאות וברמת מובהקותן, וניתן היה לקבוע ביתר בהירות כי מחסור באומגה 3 הינו גורם סיכון מוכח להפרעת קשב.

מחסור באומגה 3 אצל ילדים בישראל

גוף האדם אינו מייצר את תצרוכת האומגה 3 שלו בעצמו אלא תלוי באומגה 3 המגיעה מן המזון, בייחוד מדגים, שהם המקור העשיר והיעיל ביותר לאומגה 3 לאדם. בניגוד לארצות כמו למשל יפן, התפריט הישראלי אינו מכיל הרבה אומגה 3 מדגים, לפעמים בייחוד אצל ילדים שפשוט לא אוהבים לאכול דגים.

ואכן בישראל, בדומה למדינות מערביות אחרות, רמת האומגה 3 הממוצעת שמצאנו באוכלוסייה הגיעה לבין שליש ולחצי מן הרמה המומלצת על ידי הפרופסורים וון-שאקי והאריס, מפתחי מדד האינדקס ומומחי אומגה 3 בעלי שם עולמי. אצל ילדים המאובחנים עם הפרעת קשב נמצאה רמת אומגה 3 אפילו נמוכה יותר.

אפשר לשפר קשב

על כן אפשר להניח שתוספת יעילה של אומגה 3 תסייע גם לשיפור הקשב. תוספת יעילה תהיה כזו המכילה את חומצות השומן אומגה 3 מסוג EPA+DHA (ממקור ימי), כפי שנבדק במחקרים שלעיל, דבר שעשוי בקלות להעלות את רמת האינדקס. על פי רוב ניתן לחוש בהשפעה מיטיבה תוך כשלושה שבועות מתחילת שימוש אפקטיבי.

 

 

אומגה 3 בטוחה ויעילה – כשהיא טרייה

חשוב לדעת: אומגה 3 היא מוצר רגיש לחמצון בתנאי מדף רגילים שבהם יש באופן טבעי גורמי חום ולחות המעודדים חמצון. נייר עמדה שפורסם השנה על ידי האיגוד הקרדיולוגי בישראל ועמותת עתיד של הדיאטנים והתזונאים בישראל קבע: אומגה 3 שעברה חמצון אינה יעילה כבתחילה ואף עלולה להוות סיכון בריאותי .לפיכך, ממליצים לשמור אומגה 3 בקירור.

אנו מציעים לכם את כמוסות אומגה 3 טרייה מהמקרר של גליל – אלו הכמוסות היחידות בישראל המבטיחות שמן דגים איכותי ויעיל ללא חשש לחימצון יתר. הן נשמרות בקירור לכל אורך שרשרת האספקה וחיי המדף ונמצאות ברמת חמצון נמוכה אפילו יותר ממה שמתיר התקן הבינלאומי.

הכמוסות של אומגה גליל עוברות בדיקות מעבדה וניטור לאורך כל חיי המדף והאספקה. כל צנצנת נמסרת ללקוח בליווי תעודת איכות המציגה בשקיפות את ערכי החימצון הנמוכים של האצווה הספציפית שבצנצנת בהשוואה לתקן הנדרש. כך תוכלו להיות בטוחים בטריות של האומגה שאתם קונים.

 

מיוחד לגולשי אתר המטפל:

הנחה בהזמנת כמוסות אומגה 3 גליל ישירות מאתר החברה עם שליח עד הבית.

למימוש ההנחה היכנסו לאתר https://newshop.omega3galil.com/  והזינו בקופה את הקוד HAMTAPEL

*ללא כפל הנחות.

גילוי נאות: כל הנאמר במאמר זה ניתן על ידינו על פי ניסיוננו ומיטב הבנתנו בלבד. אין באמור משום הנחיה לטיפול ואין הוא מחליף התייעצות עם רופא ואין בו המלצות או הנחיות של רופא. כל העושה שימוש בנאמר כאן, לגבי עצמו או אחרים, עושה זאת על אחריותו האישית בלבד.

שתף את הפוסט

התחברות

עדין לא נרשמתם ?