בחירת הגישה הטיפולית

כל ילד על הספקטרום האוטיסטי עם הפרעת תקשורת הוא ייחודי, ואין ילד דומה לילד אחר, קיים מגוון רחב מאוד של לקויות ומה שמתאים לילד אחד לא בהכרח מתאים לילד אחר ומה שמתאים להורים לא יתאים להורים אחרים. לכן, חשוב להתאים את הגישה הטיפולית לילד שלכם ולכם. קיימת משמעות רבה להיבטי אזור מגורים, תקציב, לקות הילד, מטפלים מוסמכים באזור המגורים ועוד..

התערבות יכולה לכלול מגוון טיפולים : התנהגותיים, רגשיים, פרא רפואיים ועוד.
יש ילדים עם אוטיזם להם מצבים רפואיים נוספים, כגון הפרעות שינה, קושי במערכת עיכול , בעיות קשב וריכוז , אפילפסיה ועוד.
יש חשיבות להתייחסות של אנשי מקצוע מתאימים לצרכים וקשיים אילו.

התערבות מוקדמת ואינטנסיבית עוזרת לילדים עם אוטיזם, למצות פוטנציאל אישי . אולם לפני שמתחילים לטפל חשוב להכיר את הגישות הטיפוליות השונות על מנת לבחור את זו המתאימה ביותר לכם ולילדכם.

כיום קיימות גישות טיפול רבות ולכל אחת יתרונות וחסרונות. אתם ההורים, מכירים הכי טוב את הילד שלכם ואת המשפחה שלכם, והסמכות לקבלת החלטות היא בידיכם.
חשוב לדעת כי טיפול אינטנסיבי, כרוך בשיתוף פעולה הדוק בין המשפחה של הילד לבין הצוות המקצועי הטיפול כולל הדרכת הורים או פגישות טיפוליות אליהם מצטרפים ההורים. חשוב לציין, כי באתר המטפל תוכלו למצוא מגוון סוגי טיפולים היכולים להתאים לצרכי ילדכם.

ועוד כמה עצות…

  • התייעצו עם אנשי מקצוע המתמחים בתחום האוטיזם כדי שיסייעו לכם בהבנת הצרכים הטיפוליים של ילדכם.
  • יש לקחת בחשבון את העלויות הכספיות של התוכנית הטיפולית.
  • עבודה אינטנסיבית ומסודרת מגיל מוקדם ככל האפשר, מביאה למימוש פוטנציאל אישי
  • גם כאשר האבחון נעשה בגיל מאוחר יחסית, מומלץ להתחיל בטיפול, שכן הניסיון המצטבר מראה על התקדמות מכל מצב ובכל גיל.
  • בדקו מהן מטרות הטיפול, והאם ניתן למדוד את תוצאות התוכנית הטיפולית, כדי לאמוד את יעילותה. עם זאת, הסבלנות חשובה ביותר, אין לדעת מראש מה ישתפר, כמה ישתפר ובאיזה קצב, ועל כן, יש למדוד יעילותו של טיפול לאורך זמן.
  • לתוכנית טיפול יש השפעה על סגנון החיים של המשפחה, חשוב להיערך לכך בהתאם.
  • גם טיפול חלקי יכול להוביל לשינוי והוא עדיף על אי עשייה
  • חשוב לבחון את הטיפול מול התנאים המשתנים. אפשר להחליף טיפול שהתאים בעבר בטיפול שהולם את התנאים המשתנים כמו; גיל הילד, המסגרת החינוכית, ושיקולים משפחתיים

 

 

שתף את הפוסט

התחברות

עדין לא נרשמתם ?